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Qual é o futuro do RH? Pesquisa traz tendências e ajuda a treinar o inglês

Levantamento da KPMG indica quais são as 7 tendências para o RH e é uma boa oportunidade para melhorar a interpretação de texto em inglês

Por Rose de Souza*
Atualizado em 23 out 2024, 13h31 - Publicado em 6 jul 2021, 14h00
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  • Hoje vamos ver os highlights da pesquisa Future of HR, da KPMG, que entrevistou 1.362 executivos de RH de 55 países. E como esta coluna tem como objetivo também aprimorar seu inglês, listei aqui sete conclusões da pesquisa, e sete comentários das mesmas. Você vai relacionar as conclusões aos respectivos comentários, em um ótimo exercício de interpretação de texto específico da área de RH.  No final trago as respostas apra você conferir.

    Primeiro, leia e compreenda as sete principais conclusões da pesquisa: 

    1. HR is navigating its way through disruption
    2. Workforce shaping is HR’s defining challenge
    3. The upskilling equation
    4. Prioritizing culture
    5. The workforce expects a consumer grade experience
    6. Preferred methods to measure EX are changing
    7. Power through data

    Agora, leia os comentários sobre cada uma delas, e relacione os assuntos.

    ………56% of HR organizations identify enhancing analytics capabilities as among the top three reasons for investment in HR technology

    ……….95% of HR executives are prioritizing employee experience (EX) as a focus area

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    ….…….To manage the impact of AI on the workforce, at least 2 in 3 HR executives, and 3 in 4 organizations are prioritizing upskilling all of the workforce.

    ….……61% of respondents are in the process of changing their organization’s culture to align to their organization’s purpose

    ….…….HR organizations will increase focus on measuring EX via social media sentiment analysis, Internet of Things and wearable devices, and tracking of data beyond the traditional HR system such as analyzing email, calendar, and chat for change in patterns.

    …….….Close to 60% of HR executives believe that the HR function will rapidly become irrelevant if it doesn’t modernize its approach to understanding and planning for the future needs of the workforce. 56% of HR respondents agree that preparing the workforce for AI will be the biggest challenge for the HR function

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    …….….76% of HR agree that HR needs to actively challenge the future workforce composition (who to buy, build, borrow, what to bot)

    E, finalmente, leia o texto completo para você conferir sua atividade e refletir sobre o tema:

    1. HR is navigating its way through disruption 

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    Close to 60% of HR executives believe that the HR function will rapidly become irrelevant if it doesn’t modernize its approach to understanding and planning for the future needs of the workforce. 56% of HR respondents agree that preparing the workforce for AI will be the biggest challenge for the HR function

    2. Workforce shaping is HR’s defining challenge 

    76% of HR agree that HR needs to actively challenge the future workforce composition (who to buy, build, borrow, what to bot)

    3. The upskilling equation

    To manage the impact of AI on the workforce, at least 2 in 3 HR executives, and 3 in 4 pathfinding organizations are prioritizing upskilling all of the workforce.

    4. Prioritizing culture

    61% of respondents are in the process of changing their organization’s culture to align to their organization’s purpose

    5. The workforce expects a consumer grade experience

    95% of HR executives are prioritizing employee experience (EX) as a focus area

    6. Preferred methods to measure EX are changing

    HR organizations will increase focus on measuring EX via social media sentiment analysis, Internet of Things and wearable devices, and tracking of data beyond the traditional HR system such as analyzing email, calendar, and chat for change in patterns.

    7. Power through data

    56% of HR organizations identify enhancing analytics capabilities as among the top three reasons for investment in HR technology

     

    * Fundadora e sócia-diretora da Companhia de Idiomas, Verbify e da Sua historia por você.  Emprendedora, professora e mentora, Graduada em Letras/Tradução/Interpretação pela Unibero, Especialista em Gestão Empresarial, MBA pela FGV e PÓSMBA pela FIA/FEA/USP.  Foi professora por seis anos na Pós-Graduação ADM da FGV, quando morava em São Paulo. Quer falar com ela? rose@companhiadeidiomas.com.br ou instagram @rosefsouza_

     

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